EINDHOVEN, VELDHOVEN, GELDROP, BEST,
MIERLO & SON EN BREUGEL

sjef's column juli 2026

Geplaatst: 25 jun. 2026

Hoi wereld,

De zomer heeft ons stevig in zijn greep. En al is ut advies om binnen te blijven, bij ons in Veghel heeft de ochtenstond om 06.00 uur goud in ut bekkie. Samen met baasje stap ik dapper de deur uit en ga op ontdekkingstocht over de paden en bruggetjes van onze Brabantse natuur. Baasje heeft zijn sportschoentjes aan en heeft, ondanks de twintig graden, de vaart er stevig in. Zweetdruppelkes parelen over zijn bolleke. Wow, wa is ut heeeeeerrlijk die eerste wandeling van de dag. Vogels op zoek naar voedsel en die opvliegen als ik aan kom rennen. Jongens dit is toch de ultieme wijze om de dag te beginnen.

Verderop zie ik un poeske die terugkomt van zijn nachtelijke rooftocht. Hahaha, daar ga ik achteraan raggen. Ik schakel terug en spurt weg richting miauw die mij al snel in de gaten krijgt en met enkele geslaagde sprongen enkele meters hoog in een boom zit. Ik stuur nog een blaf richting whiskas en draai om. Vanuit de verte hoor ik mijn naam roepen, baasje meld zich, oké oké ik kom wel, wetende dat na deze outdoor verwenning er weer gewerkt moet worden. 

Terwijl ik, trippelend door het hoogstaand gras de dauwdruppels onder mun buikske voel kriebelen rijst aande horizon de koperen ploert, weer hoger en hoger om zijn verwoestende stralen weer op ons neer te doen dalen. Baasje staat met un rood hoofd te wenken dat we weer naar huis gaan. "Kom op Sjef, ut is 07.15 uur, we gaan naar kantoor, aircootje aan en uitpuffen.

Een dikke poot van Sjef


Elke maand als eerste de krant in je inbox?
<< MAILCHIMP FORM? >>

Krant online lezen?
Volg ons
Adverteren?
Bel naar 040-8431216 voor meer informatie