EINDHOVEN, VELDHOVEN, GELDROP, BEST,
MIERLO & SON EN BREUGEL

Dit is mijn Mierlo - Willem van Vlerken

Geplaatst: 5 okt. 2022

Gezellig op ‘t terras in Mierlo


Mijn naam is Willem van Vlerken, en ik ben geboren op 5 februari 1986. Ik ben getogen in Mierlo, op ’t Voortje, op de boerderij van mijn ouders. Zij hadden een varkensbedrijf. Ik heb een heerlijke jeugd gehad. Heerlijk om altijd buiten te zijn, achteraf, in de natuur. Als kind had ik al een voorliefde voor tractoren, dus tractor rijden vond ik het mooiste wat er was.


Ik ging naar de Luciaschool en had het daar prima naar mijn zin. Volgens mij was ik af en toe best wel ondeugend. Ik herinner me dat ik weleens naar meester Jan moest de directeur, omdat ik iets gezegd of gedaan had wat niet door de beugel kon, haha. Ik heb goede herinneringen aan de juffen en meesters, zoals juf Marie-Jose, meester Frans, meester Bernard, juf Astrid en juf Irma.


Na de lagere school ging ik naar het Varendonck-College in Someren. Ik droomde ervan om een loonbedrijf te hebben, natuurlijk met tractoren. Ook de verkoop trok me, iets wat ik al veel deed samen met mijn oom Peter van de Linden’. Na het Varendonck-College ben ik een technische opleiding gaan volgen aan het ROC in Eindhoven. Ik wist nog niet precies wat ik wilde gaan doen, maar kon terecht bij Gebr swinkels in Helmond als vrachtwagenchauffeur. Na een half jaar kreeg ik een baan aangeboden bij ABEMEC in Someren als landbouwmonteur. Dar heb ik drie jaar gewerkt en mijn 1ste monteur opleiding gehaald. Verkoop trok mij toch meer dan sleutelen, maar door de crisis waren er weinig mogelijkheden. Via mijn broer Martijn kwam ik terecht bij Autobedrijf Knoops in Mierlo. Hij had het daar erg naar zijn zin en Karel zocht nog een monteur. Ik leerde er veel en kwam er in die periode ook achter wat ik precies wilde. Dat was een garagebedrijf voeren en veel contact met de klanten hebben.


Die kans kreeg ik in 2012. Net na de crisis besloot Karel Knoops om te stoppen met zijn autobedrijf. Martijn en ik wilden het bedrijf overnemen, maar het was nog allemaal best spannend. Kregen we het financieel allemaal rond? Wil de bank meewerken? Dat lukte en we starten met ons bedrijf, Autobedrijf van Vlerken. De trouwe klantenkring van Knoops bleef het bedrijf trouw, en ook de monteurs die al jarenlang in dienst waren, bleven.


Intussen zijn we tien jaar verder en ons bedrijf draait prima. We zijn heel blij, omdat het goed gaat en we zo’n fijn werk hebben. De coronacrisis was een bijzondere tijd, maar we hadden veel te werken. En ook nu is het een bijzondere tijd en moeten we maar afwachten hoe alles loopt. Ons bedrijf heeft veel aanloop van Mierlo, Helmond, en de omgeving. Het is vooral erg leuk om veel bekende gezichten tegen te komen. We zijn trots op onze vaste klantenkring. Martijn en ik werken hier met veel plezier, en onze zus Lianne werkt sinds een tijd ook in de zaak. Zij doet een dag in de week de administratie.


Mierlo vind ik een fijn dorp. Ons kent ons, hier in dit dorp. Het is gemoedelijk. Erg wordt ontzettend veel georganiseerd, er is altijd wel iets te doen. Fijn dat dit na de coronaperiode weer allemaal opnieuw opgepikt wordt.


Vroeger ging ik graag naar café ’t Breujke. Of naar de Mona Lisa Bar. Die gezellige barretjes mis ik, maar gelukkig is het goed toeven aan het Molenplein. Lekker op het terras bij de Koffer. Eigenlijk zouden ze van heel het Molenplein een horecaplein moeten maken, net zoals in Geldrop. Dat lijkt me pas gezellig!


Elke maand als eerste de krant in je inbox?
<< MAILCHIMP FORM? >>

Krant online lezen?
Volg ons
Adverteren?
Bel naar 040-8431216 voor meer informatie