EINDHOVEN, VELDHOVEN, GELDROP, BEST,
MIERLO & SON EN BREUGEL

Dit is mijn Geldrop - Paul van Lieshout

Geplaatst: 7 feb. 2021

‘Lokale ondernemers zijn belangrijk in mijn vriendenkring’

“In 1936 is mijn opa de Rijwielhandel P. van Lieshout begonnen, dus volgend jaar bestaan we 85 jaar. De zaak zit al drie generaties in de familie en ik ben met fietsen maken opgegroeid. Mijn naam is Paul van Lieshout, ik ben 61 jaar oud en heb twee kinderen uit mijn vorige huwelijk en een vriendin. Ik ben geboren en getogen in Geldrop, in het huis dat aan de fietsenwinkel vastzit.

“Ik ben opgegroeid in een echt middenstandsgezin, want er werd altijd gewerkt thuis. Zondags gingen we op pad en dat was het moment dat we het werk even achter ons lieten. Mijn vader had de zaak van mijn opa overgenomen, hij was een café-fietsenzaak begonnen. Mijn opa is vrij jong gestorven en toen bleef mijn oma met zeven kinderen achter. Mijn vader was niet de oudste, maar hij was wel degene die de zaak overnam.

Begin jaren vijftig nam mijn vader de zaak over van zijn moeder. Dat was toen een fietsenzaak met een café. Mijn vader had alleen interesse in de winkel, dus het café hield op te bestaan. Hij brak het oude pand af en verving het door een mooi pand met een woonhuis eraan vast.

Na de middelbare school ben ik meteen in de zaak gaan werken. Sindsdien ben ik onderdeel van het bedrijf. Ik heb de nodige opleidingen gevolgd en heb in 1994 de winkel van mijn vader overgenomen. Daarna heb ik de zaak uitgebreid en een stuk aan het pand laten bouwen. Mijn vader Pauwke, zoals iedereen hem nog herinnert, kwam iedere dag even werken. Dat heeft hij tot de laatste dag van zijn leven gedaan.

Er zit veel arbeid in mijn bedrijf, ik heb een eenmanszaak, dus ik ben zo’n vijftig uur per week aan het werk. Daarnaast ben ik een groot paardenliefhebber. Dat zit in de familie, want we zijn opgegroeid tussen de paarden. De broer van mijn moeder had Manage Meulendijks, dus daar gingen we vroeger regelmatig met de pony’s de Strabrechtse Heide op. Mijn nicht zit nu in de manage en haar kinderen nemen die weer over. Dus die blijft in de familie.

Op mijn dertigste ben ik gestopt met paardrijden en heb ik een paar jaar aan motorcrossen gedaan. De liefde voor motoren en auto’s zit er bij mij zeker in. Ik knap sinds 2005 oude auto’s op. Mijn eerste project was een Ford Mustang, nu ben ik met een Ford Thunderbird bezig. Amerikaanse auto’s en de Verenigde Staten zitten immers in mijn hart. In het verleden ben ik met een groepje ondernemers uit Geldrop op de motor naar de Verenigde Staten geweest. Daar hebben we een roadtrip gemaakt. Het is fijn om zo’n groep ondernemers in mijn vriendenkring te hebben, ze weten waar ik het over heb als het over werk gaat en we hebben een gedeelde hobby: motorrijden.

Wanneer de restaurants weer open zijn, ga ik graag een hapje eten op het horecaplein. Daar zitten leuke restaurants en zo steunen we elkaar als ondernemers. Ook ben ik in mijn vrije tijd het liefst buiten. Ik houd van het buitenleven, lekker met mijn vriendin en de hond wandelen en genieten van de natuur.”


Elke maand als eerste de krant in je inbox?
<< MAILCHIMP FORM? >>

Krant online lezen?
Volg ons
Adverteren?
Bel naar 040-8431216 voor meer informatie