“Ik ben Nino Bogers, 22 jaar en ik woon al mijn hele leven in Veldhoven. Hier ben ik actief binnen het verenigingsleven en heb ik van mijn hobby gedeeltelijk mijn werk gemaakt. Sinds een jaar ben ik namelijk onder de naam SaxoNino te boeken als saxofonist voor allerlei gelegenheden.
Veldhoven voelt voor mij echt als thuis. Hier ging ik naar basisschool Op Dreef en later het Sondervick College. Daarna begon ik aan de pabo, maar al snel merkte ik dat ik mezelf breder wilde ontwikkelen. Daarom nam ik een tussenjaar om te werken en verder te kijken. Inmiddels zit ik in het derde jaar van de opleiding social work. Volgend jaar studeer ik af als ggz-agoog met een specialisatie in de tbs.
In het verleden had ik wat baantjes in de horeca en nu werk ik al zo’n zes jaar bij PLUS van Reijen. In die tijd heb ik vrijwel alle afdelingen leren kennen. Nu ben ik 3,5 jaar teamleider en op zondag bedrijfsleider. Die aansturende rol past wel bij mij. Zolang het te combineren blijft met mijn andere verantwoordelijkheden, wil ik dit daarom zeker blijven doen.
Toch heb ik ook nog genoeg andere dingen waarmee ik mijn dagen vul, waaronder muziek. Dit is een rode draad in mijn leven. Ik vind het fijn om ernaar te luisteren en met vrienden naar festivals te gaan, maar haal de meeste voldoening uit zelf spelen. Op mijn zesde begon ik op de altsaxofoon en zo vond ik mijn weg in de muziekwereld. Als snel sloot ik me aan bij het Veldhovens Muziekkorps en ik zit al jaren in de TOP Veldhoven-band. Daarnaast deed ik mee aan verschillende projectorkesten, zat ik in een bigband en ben ik sinds 2019 onderdeel van Philharmonie Brainport.
Ook als solo-artiest heb ik mooie ervaringen opgedaan. Zo werd ik twee keer Brabants kampioen en twee keer Nederlands kampioen. Het speelde al langer door mijn hoofd om hier meer mee te doen en een jaar geleden hakte ik de knoop door. Sindsdien ben ik in te huren voor feesten, partijen en evenementen; van bruiloften en bedrijfsfeesten tot clubavonden en festivals. Ik speel dan een eigen set óf mee met de DJ. Mijn voorkeur gaat uit naar house en pop, maar ik ben van veel markten thuis. Elke keer kijk ik weer uit naar de volgende mogelijkheid om op te treden en contact te maken met het publiek. Het artiestenleven spreekt mij daardoor ontzettend aan.
Naast muziek besteed ik graag tijd aan sport en gezelligheid. Vroeger voetbalde ik zelf, maar nu ben ik vooral een supporter van PSV. Sporten doe ik tegenwoordig in de sportschool en ik train voor een halve marathon. Verder zet ik me van kinds af aan actief in voor de wagenbouw van carnavalsvereniging De Brassers. Het blijft bijzonder om samen met anderen maandenlang naar carnaval toe te leven en uiteindelijk met trots een mooie wagen neer te zetten. De combinatie van gezelligheid, samenwerking en traditie maakt het voor mij waardevol.
Zulke verenigingen laten de gemoedelijkheid van Veldhoven zien. Ondanks dat de gemeente steeds verder verstedelijkt, zou ik hier altijd willen blijven wonen. Dankzij onder andere de goede restaurants en vele evenementen blijft de gezelligheid in stand. Daardoor kan ik hier op een fijne manier mijn leven opbouwen.”